بررسیهای بسیاری نشان دادهاند که چای برای سلامتی قلب مفید است، اما یک پژوهش جدید در آلمان بیان گر آن است که اضافه کردن شیر به چای، این منافع را از بین میبرد.
بدکتر ورنا استنگال، استاد بیماریهای قلب در بیمارستان دانشگاهی چاریته در برلین و سرپرست این تحقیق گفت:" تحقیقات بسیاری نشان دهنده اثر محافظتی چای در برابر بیماریهای قلبی بودهاند. اما اگر نتایج این تحقیقات را بررسی کنید، متوجه میشوید این اثرات مفید بیشتر در کشورهای آسیایی دیده میشود، نه در انگلستان.